Programma
Vier middagen en avonden vol met praktische workshops, korte inspiratiesessies, verdiepende trainingen en meer. Alles is online. Ga in gesprek met deskundige sprekers en leer samen met collega's uit het hele land. Iedere dag staat in het teken van een actueel onderwijsthema.
Je kunt als leraar overal kosteloos aan meedoen. Voor de trainingen en workshops geldt vol = vol. Leraren uit het voortgezet onderwijs krijgen voorrang voor deelname aan trainingen en workshops.
Let op! Scroll door naar beneden voor het avondprogramma.
Keynotes & inspiratiesessies
Alle keynotes en inspiratiesessies duren 30 minuten. Je luistert naar een spreker die een inspirerend verhaal vertelt over een ontwikkeling op school of een ander, onderwijsgerelateerd onderwerp.
Workshops
Een workshop duurt 60 of 75 minuten. Eerst krijg je theorie en daarna ga je aan de slag met opdrachten, in groepjes of alleen. Per workshop kan een maximaal aantal leraren deelnemen.
Trainingen
Een training bestaat uit twee delen van 75 of 90 minuten en biedt extra verdieping. Per training kan een maximaal aantal leraren deelnemen. Let op! Als je een training wilt volgen, dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Koken met Luuk
Elke dag om 17.00 uur kan je live meekoken met Luuk. In 15 minuten maakt Luuk een heerlijk gerecht dat je dezelfde avond nog kan maken of kan bewaren voor een later tijdstip. Bekijk hier het menu en de boodschappenlijst. Kook je mee?
De wereld van de leerling
Keynote | 30 min. | 15.00 - 15.30 uur | Door: Eric van 't Zelfde
Eric van ‘t Zelfde inspireert je tijdens deze keynote met zijn levensverhaal. Hij werd schoolleider van één van de slechtste scholen in Rotterdam. De school had slechts 34 aanmeldingen van nieuwe leerlingen, weinig leerlingen die slaagden voor het examen, leraren die niet meer gemotiveerd waren en criminaliteit speelde een grote rol op school.
In vijf jaar tijd was deze slecht aangeschreven school één van de beste scholen in Nederland. Hoe heeft hij dit met zijn team voor elkaar gekregen? Volg deze keynote waarin Eric vertelt hoe hij dit aanpakte.
Wie is Eric van 't Zelfde?
Eric groeide op in de ruige arbeiderswijkstraten van Schiedam-Oost en volgde later onderwijs op een chique Schotse kostschool. Dit leverde een straatvechtersmentaliteit op die vergezeld wordt door een universitaire akte van de Rijksuniversiteit Leiden, waar hij Taal- en Letterkunde studeerde. Van ’t Zelfde heeft zijn sporen in het onderwijsveld verdiend en zijn invloed rijkt tot aan de Tweede Kamer. Hij schreef twee succesvolle boeken, ontving een Europese onderscheiding voor zijn literatuurmethode en werd uitgeroepen tot Ambassadeur van de Vrede. Hij is rector in het Tv-programma Dreamschool en was hiermee lange tijd in race voor de Televizierring 2017.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Michelle Gerlach
Hoe komt het dat generatie Z zoveel last heeft van keuzestress? Wat is het effect van de prestatiegerichte maatschappij op deze generatie? Is er ruimte voor twijfel, vallen en opstaan?
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je van Michelle Gerlach inzicht in hoe generatie Z opgroeit en hoe je hen bereikt. Je leert hoe je de leerlingen het beste kunt ondersteunen in de keuzes die zij moeten maken. Je kunt hierdoor beter inspelen op hun behoeftes in de les.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is het meest geschikt voor leraren die lesgeven aan havo/vwo leerlingen.
Wie is Michelle Gerlach? Michelle is sociaal psycholoog en werkzaam bij Intermijn: een studiekeuzeorganisatie met focus op persoonlijke ontwikkeling.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Platform Urban Education 070
Tijdens deze inspiratiesessie hoor je hoe een groep scholen samen kansenongelijkheid aanpakt. Je wordt geïnspireerd om beter in te spelen tussen de verschillen van leerlingen en je leert deze verschillen beter begrijpen.
Wat ga je doen? Je leert wat de invloed van kansenongelijkheid op leerlingen heeft, hoe je je als leraar hierop kunt professionaliseren en hoe je met andere scholen kunt samenwerken om kansenongelijkheid aan te pakken.
Voor wie? Voor iedere leraar die geïnspireerd wilt worden op het thema kansenongelijkheid.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Marit Montsanto
Wil je je leerlingen bewuster laten omgaan met sociale media? Wist je dat het dan helpt om ze aan te spreken vanuit bekende situaties? Marit Montsanto deelt tips op dit gebied tijdens deze inspiratiesessie.
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie ontwerp je een werkvorm waarbij je leerlingen zullen ervaren dat sociale media ingezet kan worden tijdens schooluren, maar dat dit op een andere manier gebeurt dan ze gewend zijn. Door deze inzet wordt de bewustwording over de invloed van sociale media en in het specifiek dat van fake news vergroot.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is voor leraren die op een positieve manier sociale media willen gebruiken in de les.
Wie is Marit Montsanto? Marit Montsanto doceert de vakken communicatie en mediawijsheid bij het Mediacollege Amsterdam en is betrokken bij het practoraat Mediawijsheid.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Michelle Gerlach
Hoe komt het dat generatie Z zoveel last heeft van keuzestress? Wat is het effect van de prestatiegerichte maatschappij op deze generatie? Is er ruimte voor twijfel, vallen en opstaan?
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je van Michelle Gerlach inzicht in hoe generatie Z opgroeit en hoe je hen bereikt. Je leert hoe je de leerlingen het beste kunt ondersteunen in de keuzes die zij moeten maken. Je kunt hierdoor beter inspelen op hun behoeftes in de les.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is het meest geschikt voor leraren die lesgeven aan havo/vwo leerlingen.
Wie is Michelle Gerlach? Michelle is sociaal psycholoog en werkzaam bij Intermijn: een studiekeuzeorganisatie met focus op persoonlijke ontwikkeling.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door Platform Urban Education 070
Tijdens deze inspiratiesessie hoor je hoe een groep scholen samen kansenongelijkheid aanpakt. Je wordt geïnspireerd om beter in te spelen tussen de verschillen van leerlingen en je leert deze verschillen beter begrijpen.
Wat ga je doen? Je leert wat de invloed van kansenongelijkheid op leerlingen heeft, hoe je je als leraar hierop kunt professionaliseren en hoe je met andere scholen kunt samenwerken om kansenongelijkheid aan te pakken.
Voor wie? Voor iedere leraar die geïnspireerd wilt worden op het thema kansenongelijkheid.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Marit Montsanto
Wil je je leerlingen bewuster laten omgaan met sociale media? Wist je dat het dan helpt om ze aan te spreken vanuit bekende situaties? Marit Montsanto deelt tips op dit gebied tijdens deze inspiratiesessie.
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie ontwerp je een werkvorm waarbij je leerlingen zullen ervaren dat sociale media ingezet kan worden tijdens schooluren, maar dat dit op een andere manier gebeurt dan ze gewend zijn. Door deze inzet wordt de bewustwording over de invloed van sociale media en in het specifiek dat van fake news vergroot.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is voor leraren die op een positieve manier sociale media willen gebruiken in de les.
Wie is Marit Montsanto? Marit doceert de vakken communicatie en mediawijsheid bij het Mediacollege Amsterdam en is betrokken bij het practoraat Mediawijsheid.
Koken met Luuk | 15 min. | 17.00 - 17.15 uur | Door: Luuk Reinders
Tijdens het Docentencongres online zenden we elke dag om 17.00 uur Koken met Luuk uit. In 15 minuten maakt Luuk een heerlijk gerecht die je dezelfde avond nog kan maken of kan bewaren voor een later tijdstip. We geven je alvast de naam van het gerecht en de ingrediëntenlijst zodat je alvast de inkopen kan doen.
Wat gaan we maken?
Een ontbijgerecht: Bananenpannenkoekjes met cashewspread
Welke ingrediënten heb je nodig?
Bananenpannenkoekjes
- 2 bananen
- 2 grote eieren
- 2 eetlepels bloem
- Kaneel naar smaak
- 1 tl vanille extract (optioneel)
- Olijfolie/boter
Cashewspread
- 300 gram ongebrande (cashew)noten
- 1/4 tl zeezout
- 2tl honing
- 1 Vanillestokje (of 2 tl vanille extract)
- Olijfolie extra vergine / kokosolie (optioneel)
Over Luuk
Luuk Reinders is projectmedewerker bij Schoolinfo. Vanaf jongs af aan helpt hij zijn ouders met het verwerken van de oogst van het land in de keuken. In zijn vrije tijd is hij nog steeds verknocht aan koken en het ontdekken van verschillende keukens.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Michelle Gerlach
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Hoe komt het dat generatie Z zoveel last heeft van keuzestress? Wat is het effect van de prestatiegerichte maatschappij op deze generatie? Is er ruimte voor twijfel, vallen en opstaan?
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie krijg je van Michelle Gerlach inzicht in hoe generatie Z opgroeit en hoe je hen bereikt. Je leert hoe je de leerlingen het beste kunt ondersteunen in de keuzes die zij moeten maken. Je kunt hierdoor beter inspelen op hun behoeftes in de les.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is het meest geschikt voor leraren die lesgeven aan havo/vwo leerlingen.
Wie is Michelle Gerlach? Michelle is sociaal psycholoog en werkzaam bij Intermijn: een studiekeuzeorganisatie met focus op persoonlijke ontwikkeling.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door Platform Urban Education 070
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Tijdens deze inspiratiesessie hoor je hoe een groep scholen samen kansenongelijkheid aanpakt. Je wordt geïnspireerd om beter in te spelen tussen de verschillen van leerlingen en je leert deze verschillen beter begrijpen.
Wat ga je doen? Je leert wat de invloed van kansenongelijkheid op leerlingen heeft, hoe je je als leraar hierop kunt professionaliseren en hoe je met andere scholen kunt samenwerken om kansenongelijkheid aan te pakken.
Voor wie? Voor iedere leraar die geïnspireerd wilt worden op het thema kansenongelijkheid.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Marit Montsanto
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Wil je je leerlingen bewuster laten omgaan met sociale media? Wist je dat het dan helpt om ze aan te spreken vanuit bekende situaties? Marit Montsanto deelt tips op dit gebied tijdens deze inspiratiesessie.
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie ontwerp je een werkvorm waarbij je leerlingen zullen ervaren dat sociale media ingezet kan worden tijdens schooluren, maar dat dit op een andere manier gebeurt dan ze gewend zijn. Door deze inzet wordt de bewustwording over de invloed van sociale media en in het specifiek dat van fake news vergroot.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is voor leraren die op een positieve manier sociale media willen gebruiken in de les.
Wie is Marit Montsanto? Marit doceert de vakken communicatie en mediawijsheid bij het Mediacollege Amsterdam en is betrokken bij het practoraat Mediawijsheid.
Workshop | 75 min. | 15.45 - 17.00 uur | Door: Jay Borger
Wist je dat leerlingen gemiddeld 85 keer per dag op hun telefoon kijken? En wist je dat leerlingen tot wel 15 punten lager scoren op een IQ test wanneer hun telefoon binnen handbereik ligt? Biopsycholoog Jay Borger laat je in deze workshop ervaren hoe je om kan gaan met de verslaving aan smartphones van leerlingen.
Wat ga je doen? Je leert wat voor neuropsychologische trucjes worden toegepast in een app om de gebruikers verslaafd te maken. En hoe je dezelfde trucjes kunt inzetten om leerlingen tegen afleidende apps te wapenen. Want hoe fijn is het als een leerling gewoon aan zijn of haar huiswerk gaat en niet constant wordt afgeleid? Aan het einde van de workshop heb je praktische tips gekregen die je direct kunt toepassen in de les.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor leraren die graag willen weten hoe ze het beste om kunnen gaan met het smartphonegebruik van leerlingen.
Wie is Jay Borger? Jay is biopsycholoog en onderwijsexpert en werkt bij Neurohabits. Hij weet veel over het puberbrein en hoe om te gaan met verschillende afleidingen en uitstelgedrag van leerlingen.
Workshop | 75 min. | 19.00 - 20.15 uur | Door: Jay Borger
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Wist je dat leerlingen gemiddeld 85 keer per dag op hun telefoon kijken? En wist je dat leerlingen tot wel 15 punten lager scoren op een IQ test wanneer hun telefoon binnen handbereik ligt? Biopsycholoog Jay Borger laat je in deze workshop ervaren hoe je om kan gaan met de verslaving aan smartphones van leerlingen.
Wat ga je doen? Je leert wat voor neuropsychologische trucjes worden toegepast in een app om de gebruikers verslaafd te maken. En hoe je dezelfde trucjes kunt inzetten om leerlingen tegen afleidende apps te wapenen. Want hoe fijn is het als een leerling gewoon aan zijn of haar huiswerk gaat en niet constant wordt afgeleid? Aan het einde van de workshop heb je praktische tips gekregen die je direct kunt toepassen in de les.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor leraren die graag willen weten hoe ze het beste om kunnen gaan met het smartphonegebruik van leerlingen.
Wie is Jay Borger? Jay is biopsycholoog en onderwijsexpert en werkt bij Neurohabits. Hij weet veel over het puberbrein en hoe om te gaan met verschillende afleidingen en uitstelgedrag van leerlingen.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 - 20.15 uur | Door: Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Hoe stimuleer je leerlingen om eigenaarschap te nemen over hun leerproces? En hoe voelt het eigenlijk om meer eigenaarschap te hebben? Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra leren je in deze training onder andere dat door eigenaarschap leerlingen plezier krijgen in het leren.
Wat ga je doen? Tijdens deze training leer je hoe je het gevoel van competentie, autonomie en ondersteuning creëert bij leerlingen. Je gaat ook aan de slag met de vele mogelijkheden op het gebied van slim leren en welke rollen je als leraar kunt innemen. Aan het eind ga je hiermee ook experimenteren! Je krijgt praktische handvatten om eigenaarschap bij leerlingen te stimuleren.
Voor wie? Deze training is voor leraren die meer eigenaarschap het klaslokaal in willen brengen.
Wie zijn Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra? Charlotte, Vincent en Dennis zijn trainers bij Remind Learning.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 - 20.15 uur | Door: Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Hoe stimuleer je leerlingen om eigenaarschap te nemen over hun leerproces? En hoe voelt het eigenlijk om meer eigenaarschap te hebben? Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra leren je in deze training onder andere dat door eigenaarschap leerlingen plezier krijgen in het leren.
Wat ga je doen? Tijdens deze training leer je hoe je het gevoel van competentie, autonomie en ondersteuning creëert bij leerlingen. Je gaat ook aan de slag met de vele mogelijkheden op het gebied van slim leren en welke rollen je als leraar kunt innemen. Aan het eind ga je hiermee ook experimenteren! Je krijgt praktische handvatten om eigenaarschap bij leerlingen te stimuleren.
Voor wie? Deze training is voor leraren die meer eigenaarschap het klaslokaal in willen brengen.
Wie zijn Charlotte Lammertsma, Vincent Roza en Dennis Schouwstra? Charlotte, Vincent en Dennis zijn trainers bij Remind Learning.
- Hoe één van de slechtste scholen in Nederland een superschool werdKeynote door Eric van 't Zelfde15:00 - 15:30
- De behoeftes van generatie ZInspiratiesessie15:45 - 16:15
- Stadsbekwaam lesgeven – Rekening houden met iedere leerling!Inspiratiesessie15:45 - 16:15
- Social media in de klas? Zet het strategisch in!Inspiratiesessie15:45 - 16:15
- De behoeftes van generatie ZInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Stadsbekwaam lesgeven – Rekening houden met iedere leerling!Inspiratiesessie16:30 - 17:00
- Social media in de klas? Zet het strategisch in!Inspiratiesessie16:30 - 17:00
- Koken met LuukKoken met Luuk17:00 - 17:30
- De behoeftes van generatie ZInspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
- Stadsbekwaam lesgeven – Rekening houden met iedere leerling!Inspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
- Social media in de klas? Zet het strategisch in!Inspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
Leraar als coach
Keynote | 30 min. | 15.00 - 15.30 uur | Door: Rocky Hehakaija
Rocky Hehakaija duikt tijdens deze keynote in de wereld van de fixed versus growth mindset. Ze maakt daarbij gebruik van haar persoonlijke verhaal en alle ervaringen in haar projecten met Favela Street als sociaal ondernemer. Hoe krijg je leerlingen zo ver om doelen op korte en lange termijn te stellen en zich daaraan te houden? Hoe blijf je verwachtingsvol naar een ander en hoe geef je inzicht in het groeiproces van leerlingen? Met haar innovatieve denkwijze rondom het meten van het groeipad, geeft ze een inkijkje in hoe zij jongeren weet te motiveren. De keynote van Rocky staat garant voor inspiratie, interactie en een gezonde dosis humor.
Wie is Rocky Hehakaija?
In de internationale straatvoetbalwereld is Rocky een bekend gezicht. Ze was het eerste en enige vrouwelijke lid van de Street Legends: ’s werelds beste straatvoetbalteam. Ze schopte het tot Jong Oranje, maar toen sloeg het noodlot toe: een ernstige knieblessure maakte een einde aan haar internationale voetbalcarrière. Een zware domper voor de ambitieuze speelster. In plaats van bij de pakken neer te zitten, besloot ze het roer om te gooien.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Christel Wolterinck en Kim Schildkamp
Hoe kan je de leerprestaties van jouw leerlingen verbeteren? Hoe zorg je voor meer eigenaarschap over het leren van jouw leerlingen? Christel Wolterinck (conrector en onderzoeker) en Kim Schildkamp (onderzoeker) vertellen over de theorie van formatief toetsen en hoe je dit in de praktijk kunt toepassen.
Wat ga je doen? Je wordt geïnspireerd over hoe je formatief toetsen kunt toepassen in de praktijk. Na deze inspiratiesessie heb je concrete inzichten, tips en voorbeelden die je kunt gebruiken in de les.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is voor leraren die graag meer willen weten over de theorie van formatief toetsen en hoe je dit kunt toepassen in de praktijk.
Wie zijn Christel Wolterinck en Kim Schildkamp? Christel en Kim zijn onderzoekers op de Universiteit Twente. Christel is ook teamleider Onderzoek en Onderwijsontwikkeling op het Marianum.
Inspiratiesessie | 30 min. |15.45 - 16.15 uur | Door: Yasin Yaylali en Emin Kececi
De docent-leerling relatie is het fundament, maar hoe bouw je hieraan? Yasin en Emin vertellen je graag meer over de good practices met betrekking tot het samenwerken met leerlingen.
Wat ga je doen?
Yasin en Emin nemen je mee aan de hand van good practices en persoonlijke ervaringen over het samenwerken met leerlingen. Ze geven praktische, didactische tips om meer uit de samenwerking te halen en hoe social media hier een rol in kan spelen. Je krijgt meer ideeën voor gevarieerde opdrachten, waarmee je jouw leerlingen de ruimte kunt geven om iets zelf uit te vinden.
Wie zijn Yasin Yaylali en Emin Kececi
Yasin Yaylali en Emin Kececi zijn beide leraar en oprichters van Meesters met Dromen.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Janneke Sleenhof
Hoe bepalen wij, als groep leraren, of een leerling wel of niet overgaat? Nemen we wel het juiste besluit voor iedere leerling? In deze inspiratiesessie vertelt Janneke Sleenhof waar we onze besluiten én ons beeld van een leerling op baseren.
Wat ga je doen? Janneke deelt de bevindingen van haar promotieonderzoek naar het bevorderen van leerlingen in de context van rapportvergaderingen en hoe leraren gezamenlijk tot deze beslissing komen. Wat werkt wel en wat niet? Daarna gaat ze graag met jullie in discussie over dit onderwerp. Haar doel is dat iedere leerling op de juiste plek zit.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor elke leraar die deelneemt aan rapportvergaderingen.
Wie is Janneke Sleenhof? Janneke is docent Nederlands op het Sint-Joriscollege en promovendus.
Inspiratiesessie | 30 min. |16.30 - 17.00 uur | Door: Yasin Yaylali en Emin Kececi
De docent-leerling relatie is het fundament, maar hoe bouw je hieraan? Yasin en Emin vertellen je graag meer over de good practices met betrekking tot het samenwerken met leerlingen.
Wat ga je doen?
Yasin en Emin nemen je mee aan de hand van good practices en persoonlijke ervaringen over het samenwerken met leerlingen. Ze geven praktische, didactische tips om meer uit de samenwerking te halen en hoe social media hier een rol in kan spelen. Je krijgt meer ideeën voor gevarieerde opdrachten, waarmee je jouw leerlingen de ruimte kunt geven om iets zelf uit te vinden.
Wie zijn Yasin Yaylali en Emin Kececi
Yasin Yaylali en Emin Kececi zijn beide leraar en oprichters van Meesters met Dromen.
Koken met Luuk | 15 min. | 17.00 - 17.15 uur | Door: Luuk Reinders
Tijdens het Docentencongres online zenden we elke dag om 17.00 uur Koken met Luuk uit. In 15 minuten maakt Luuk een heerlijk gerecht die je dezelfde avond nog kan maken of kan bewaren voor een later tijdstip. We geven je alvast de naam van het gerecht en de ingrediëntenlijst zodat je alvast de inkopen kan doen.
Wat gaan we maken?
Een lunchgerecht: ‘No-waste’ Panzanella (broodsalade)
Welke ingrediënten heb je nodig?
Croutons:
- Oud stokbrood of ciabatta
- 4 eetlepels extra vierge olijfolie, meer naar smaak
- Snufje zwarte peper en zout
- 1 knoflookteen geperst
Salade:
- 400 gram zeer rijpe tomaten, bij voorkeur een mix van variëteiten en kleuren
- 1 bol mozzarella
- 2 sjalotjes of halve (rode) ui
- 20 gescheurde basilicumblaadjes
Vinaigrette:
- 3 eetlepels vruchtenazijn / rode wijnazijn
- 110ml olijfolie extra vierge
- ½ theelepel Dijonmosterd
- 1 knoflookteen geperst
- ¼ theelepel zwarte peper
- ½ theelepel zeezout
Over Luuk
Luuk Reinders is projectmedewerker bij Schoolinfo. Vanaf jongs af aan helpt hij zijn ouders met het verwerken van de oogst van het land in de keuken. In zijn vrije tijd is hij nog steeds verknocht aan koken en het ontdekken van verschillende keukens.
Keynote | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Rocky Hehakaija
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de keynote terug die 's middags is gegeven. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met andere deelnemers.
Rocky Hehakaija inspireert je tijdens deze keynote met haar verhaal over tegenslag en doorgaan.
In de internationale straatvoetbalwereld is Rocky een bekend gezicht. Ze was het eerste en enige vrouwelijke lid van de Street Legends: ’s werelds beste straatvoetbalteam. Met dit team heeft ze op topniveau demonstraties en clinics gegeven, o.a. in de sloppenwijken van Zuid-Afrika, Ghana, Kenia en Brazilië. Rocky schopte het tot Jong Oranje, maar toen sloeg het noodlot toe: een ernstige knieblessure maakte een einde aan haar internationale voetbalcarrière. Een zware domper voor de ambitieuze speelster. In plaats van bij de pakken neer te zitten, besloot ze het roer om te gooien.
Wie is Rocky Hehakaya?
Rocky is een powervrouw die haar talenten inzet om minderbedeelde jongeren te helpen. De Nederlandse voetbalster is in zowel binnen- als buitenland een veelgevraagd spreker, van Berlijn tot New York en van Parijs tot Lowlands.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Janneke Sleenhof
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Hoe bepalen wij, als groep leraren, of een leerling wel of niet overgaat? Nemen we wel het juiste besluit voor iedere leerling? In deze inspiratiesessie vertelt Janneke Sleenhof waar we onze besluiten én ons beeld van een leerling op baseren.
Wat ga je doen? Janneke deelt de bevindingen van haar promotieonderzoek naar het bevorderen van leerlingen in de context van rapportvergaderingen en hoe docenten gezamenlijk tot deze beslissing komen. Wat werkt wel en wat niet? Daarna gaat ze graag met jullie in discussie over dit onderwerp. Haar doel is dat iedere leerling op de juiste plek zit.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor elke leraar die deelneemt aan rapportvergaderingen.
Wie is Janneke Sleenhof? Janneke is docent Nederlands op het Sint-Joriscollege en promovendus.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Christel Wolterinck en Kim Schildkamp
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de sprekers via de chat.
Hoe kan je de leerprestaties van jouw leerlingen verbeteren? Hoe zorg je voor meer eigenaarschap over het leren van jouw leerlingen? Christel Wolterinck (conrector en onderzoeker) en Kim Schildkamp (onderzoeker) vertellen over de theorie van formatief toetsen en hoe je dit in de praktijk kunt toepassen.
Wat ga je doen? Je wordt geïnspireerd over hoe je formatief toetsen kunt toepassen in de praktijk. Na deze inspiratiesessie heb je concrete inzichten, tips en voorbeelden die je kunt gebruiken in de les.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is voor leraren die graag meer willen weten over de theorie van formatief toetsen en hoe je dit kunt toepassen in de praktijk.
Wie zijn Christel Wolterinck en Kim Schildkamp? Christel en Kim zijn onderzoekers op de Universiteit Twente. Christel is ook teamleider Onderzoek en Onderwijsontwikkeling op het Marianum.
Workshop | 60 min. | 15.45 - 16.45 uur | Door: Fatima Boutaka
Wat doe je wanneer leerlingen zich moeilijk kunnen concentreren of vastlopen? Wil je meer rust en focus in de klas brengen? Merk je dat je het soms even niet meer weet? Tijdens deze workshop ervaar je hoe je mindfulness kunt toepassen in de klas.
Wat ga je doen? Je leert de essentie van mindfulness. Je gaat aan de slag met een aantal basisoefeningen. Daarnaast krijg je handige tips en tools die je meteen kunt toepassen in de les.
Voor wie? Deze workshop is voor leraren die willen weten hoe mindfulness hen kan helpen tijdens het lesgeven.
Wie is Fatima Boutaka? Fatima is eigenaar van Mindful Class en lerares in het speciaal onderwijs.
Workshop | 60 min. | 15.45 - 16.45 uur | Door: Fadie Hanna
Wil je jouw coachingsvaardigheden versterken? En beter inzetten? Kom dan naar deze workshop van dhr. dr. F. Hanna.
Wat ga je doen? Tijdens deze workshop werk je samen met de andere deelnemers aan het versterken van de coachingsvaardigheden. Dit doe je aan de hand van theorie omtrent deze vaardigheden. Je maakt gebruik van de positieve psychologie (Bannink, 2015), zelfdeterminatietheorie (Ryan & Deci, 2000) en de mindsets (Dweck, 2014). Aan de hand van deze literatuur worden casussen besproken en geanalyseerd. Dit resulteert in concrete vaardigheden voor in de klas. Deze vaardigheden zijn de volgende dag direct toepasbaar.
Wie is Fadie Hanna? Fadie is docent en onderzoeker aan de universitaire Pabo van Amsterdam. Van 2007 tot 2012 heeft hij lesgegeven in het primair onderwijs.
Workshop | 60 min. | 19.00 - 20.00 uur | Door: Fatima Boutaka
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Wat doe je wanneer leerlingen zich moeilijk kunnen concentreren of vastlopen? Wil je meer rust en focus in de klas brengen? Merk je dat je het soms even niet meer weet? Tijdens deze workshop ervaar je hoe je mindfulness in de klas kunt toepassen.
Wat ga je doen? Je leert de essentie van mindfulness. Je gaat aan de slag met een aantal basisoefeningen. Daarnaast krijg je handige tips en tools die je meteen kunt toepassen in de les.
Voor wie? Deze workshop is voor leraren die willen weten hoe mindfulness hen kan helpen tijdens het lesgeven.
Wie is Fatima Boutaka? Fatima is eigenaar van Mindful Class en lerares in het speciaal onderwijs.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 - 20.15 uur | Door: Cor Brandwijk
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wil jij op een coachende manier lesgeven? Kijk je graag naar wat er wel goed gaat? En wil je je leerlingen écht motiveren? In deze training ga je onder begeleiding van Cor Brandwijk, die gespecialiseerd is in oplossingsgericht coachen, aan de slag met het coachen van leerlingen.
Wat ga je doen? Tijdens deze training werk je met een praktische coachstijl en –techniek. Je kunt de opgedane kennis de volgende dag direct toepassen, zodat je actievere leerlingen met een grotere motivatie in de klas hebt.
Voor wie? Deze training is geschikt voor leraren die hun leerlingen oplossingsgericht willen coachen.
Wie is Cor Brandwijk? Cor is trainer bij September Onderwijs en gespecialiseerd in oplossingsgericht coachen. Zelf heeft hij ook ervaring voor de klas.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 - 20.15 uur | Door: Cor Brandwijk
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wil jij op een coachende manier lesgeven? Kijk je graag naar wat er wel goed gaat? En wil je je leerlingen écht motiveren? In deze training ga je onder begeleiding van Cor Brandwijk, die gespecialiseerd is in oplossingsgericht coachen, aan de slag met het coachen van leerlingen.
Wat ga je doen? Tijdens deze training werk je met een praktische coachstijl en –techniek. Je kunt de opgedane kennis de volgende dag direct toepassen, zodat je actievere leerlingen met een grotere motivatie in de klas hebt.
Voor wie? Deze training is geschikt voor leraren die hun leerlingen oplossingsgericht willen coachen.
Wie is Cor Brandwijk? Cor is trainer bij September Onderwijs en gespecialiseerd in oplossingsgericht coachen. Zelf heeft hij ook ervaring voor de klas.
- Het beste uit je leerlingen halenKeynote door Rocky Hehakaija15:00 - 15:30
- Tips om formatief toetsen in te zetten in de lesInspiratiesessie15:45 - 16:15
- Haal het optimale uit jezelf en de leerlingInspiratiesessie15:45 - 16:15
- De leerling op de juiste plekInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Haal het optimale uit jezelf en de leerlingInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Koken met LuukKoken met Luuk17:00 - 17:30
- Het beste uit je leerlingen halenKeynote door Rocky Hehakaija (herhaling)19:00 - 19:30
- De leerling op de juiste plekInspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
- Tips om formatief toetsen in te zetten in de lesInspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
School in verbinding
Keynote | 30 min. | 15.00 - 15.30 uur | Door: Patrick van Veen
Doordat jij als leraar een belangrijk deel van je werktijd bezig bent met leerlingen is er relatief weinig tijd voor sociale gesprekken met collega’s. Daarom is het goed om de juiste uitdagingen te herkennen bij veranderingen en samenwerken. Wat kunnen we daarover leren van apen? Tijdens de keynote geeft Patrick van Veen antwoord op deze vraag.
Wie is Patrick van Veen?
In 2002 startte Patrick zijn bedrijf Apemanagement. Gebaseerd op zijn kennis als bioloog en de ervaring die hij heeft opgedaan, wil hij kennis van apen en biologie gebruiken om managers en medewerkers uit organisaties inzicht te geven in organisatiegedrag.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Platform Urban Education 070, NRO, LEF, Broedplaats 010, Stichting Leerkracht, Expertisepunt LOB
Tijdens deze inspiratie- en speeddatesessie vertellen verschillende organisaties over samenwerken. Maak kennis met organisaties van buiten het onderwijs, die je kan gebruiken voor je eigen onderwijspraktijk. Of die jou inspireren om je netwerk te benutten bij het vormgeven van je onderwijs.
Wat ga je doen? Je gaat tijdens de sessie in kleine groepjes uiteen om te speeddaten: je maakt kennis en kan vragen stellen aan de verschillende organisaties die meedoen.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor leraren die graag buiten school inspiratie opdoen om nieuwe inzichten in de school te brengen.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Jan Fasen
Jan Fasen is schoolleider en werkt samen met vele anderen aan de opbouw van de Verenging Agora Onderwijs. Hij maakt zich sterk voor moed en daadkracht bij leraren en schoolleiders om het onderwijs te innoveren. Hierin ziet hij voor samenwerking een belangrijke rol.
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie vertelt hij waarom het belangrijk is om binnen het onderwijs duidelijk samen te werken. Hoe komt het dat dit zo weinig gebeurt? Hoe knoop je professionele relaties aan? Jan geeft concrete voorbeelden van hoe je duidelijke samenwerking inricht en succesvol maakt.
Voor wie? Iedere leraar mag meedoen.
Wie is Jan Fasen? Jan is sinds 2003 schoolleider. Hij leidde diverse brede scholengemeenschappen. In die rol zag hij welke consequenties het huidige onderwijsmodel heeft voor kinderen, leraren en de samenleving. Hij werd het meest geraakt door de demotivatie bij kinderen voor school, de tanende beroepstrots bij leraren en de ongelijke kansen die kinderen krijgen in een welvarend land als Nederland. Hij besloot er iets aan te doen door met schoolleiders en leraren een totaal nieuw alternatief te ontwerpen. Zo ontstond Agora Roermond waar hij sinds 2013 leiding aan geeft.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Paola Stam
Paola Stam van Cito vertelt hoe de centrale eindexamens tot stand komen en hoe Cito samenwerkt met leraren bij het ontwikkelen en evalueren van examens. Heb je vragen? Paola beantwoordt ze graag aan het einde van deze sessie.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor de beginnende leraren.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Platform Urban Education 070, NRO, LEF, Broedplaats 010, Stichting Leerkracht, Expertisepunt LOB
Tijdens deze inspiratie- en speeddatesessie vertellen verschillende organisaties over samenwerken. Maak kennis met organisaties van buiten het onderwijs, die je kan gebruiken voor je eigen onderwijspraktijk. Of die jou inspireren om je netwerk te benutten bij het vormgeven van je onderwijs.
Wat ga je doen? Je gaat tijdens de sessie in kleine groepjes uiteen om te speeddaten: je maakt kennis en kan vragen stellen aan de verschillende organisaties die meedoen.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor leraren die graag buiten school inspiratie opdoen om nieuwe inzichten in de school te brengen.
Koken met Luuk | 15 min. | 17.00 - 17.15 uur | Door: Luuk Reinders
Tijdens het Docentencongres online zenden we elke dag om 17.00 uur Koken met Luuk uit. In 15 minuten maakt Luuk een heerlijk gerecht die je dezelfde avond nog kan maken of kan bewaren voor een later tijdstip. We geven je alvast de naam van het gerecht en de ingrediëntenlijst zodat je alvast de inkopen kan doen.
Wat gaan we maken?
Een tussendoortje: ‘Voorraadkast mueslirepen’
Welke ingrediënten heb je nodig?
- 250 gram havervlokken/gepoft spelt
- 220 gram noten, zaden, pitten, gedroogd fruit, kokos (etc.)
- 45 gram kokosolie
- 150 gram honing
- 50 gram pindakaas
- ½ theelepel zout
- Rasp van 1 citroen of 3/4de sinaasappel
- 1 theelepels kaneel en/of vanille extract
Over Luuk
Luuk Reinders is projectmedewerker bij Schoolinfo. Vanaf jongs af aan helpt hij zijn ouders met het verwerken van de oogst van het land in de keuken. In zijn vrije tijd is hij nog steeds verknocht aan koken en het ontdekken van verschillende keukens.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Paola Stam
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Paola Stam van Cito vertelt hoe de centrale eindexamens tot stand komen en hoe Cito samenwerkt met leraren bij het ontwikkelen en evalueren van examens. Heb je vragen? Paola beantwoordt ze graag aan het einde van deze sessie.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor de beginnende leraren.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Jan Fasen
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de inspiratiesessie terug die 's middags is opgenomen. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met andere deelnemers.
Jan Fasen is schoolleider en werkt samen met vele anderen aan de opbouw van de Verenging Agora Onderwijs. Hij maakt zich sterk voor moed en daadkracht bij leraren en schoolleiders om het onderwijs te innoveren. Hierin ziet hij voor samenwerking een belangrijke rol.
Wat ga je doen? Tijdens deze inspiratiesessie vertelt hij waarom het belangrijk is om binnen het onderwijs duidelijk samen te werken. Hoe komt het dat dit zo weinig gebeurt? Hoe knoop je professionele relaties aan? Jan geeft concrete voorbeelden van hoe je duidelijke samenwerking inricht en succesvol maakt.
Voor wie? Iedere leraar kan meedoen.
Wie is Jan Fasen? Jan is sinds 2003 schoolleider. Hij leidde diverse brede scholengemeenschappen. In die rol zag hij welke consequenties het huidige onderwijsmodel heeft voor kinderen, leraren en de samenleving. Hij werd het meest geraakt door de demotivatie bij kinderen voor school, de tanende beroepstrots bij leraren en de ongelijke kansen die kinderen krijgen in een welvarend land als Nederland. Hij besloot er iets aan te doen door met schoolleiders en leraren een totaal nieuw alternatief te ontwerpen. Zo ontstond Agora Roermond waar hij sinds 2013 leiding aan geeft.
Keynote | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Patrick van Veen
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de keynote terug die 's middags is opgenomen. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met andere deelnemers.
Doordat jij als leraar een belangrijk deel van je werktijd bezig bent met leerlingen is er relatief weinig tijd voor sociale gesprekken met collega’s. Daarom is het goed om de juiste uitdagingen te herkennen bij veranderingen en samenwerken. Wat kunnen we daarover leren van apen? Tijdens de keynote geeft Patrick van Veen antwoord op deze vraag.
Wie is Patrick van Veen?
In 2002 startte Patrick zijn bedrijf Apemanagement. Gebaseerd op zijn kennis als bioloog en de ervaring die hij had opgedaan, wil hij kennis van apen en biologie gebruiken om managers en medewerkers uit organisaties inzicht te geven in organisatiegedrag.
Workshop | 75 min. | 15.45 - 17.00 uur | Door: Lucelle Comvalius
Hoe breng je als leraar een onderwijsverbetering de school in? Waar moet je op letten en wie moet je meenemen? Hoe presenteer je zo’n verbetering aan de directie? Welke invloed heeft jouw verbetering op anderen en hoe houd je hier rekening mee? Lucelle neemt je mee in hoe je succesvol verbeteringen in het onderwijs kunt implementeren.
Wat ga je doen? De workshop bestaat uit theorie en opdrachten. Je gaat naar huis met concrete handvatten en tools zodat je een beter beeld hebt van:
wat jouw verbetering inhoudt,
waar je rekening mee moet houden,
hoe je hierin het beste samenwerkt met je collega’s.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor leraren die al enige ervaring hebben met het doorvoeren van veranderingen op school.
Wie is Lucelle Comvalius? Lucelle is een bevlogen docent Maatschappijleer en Geschiedenis aan het Christelijk College Groevenbeek in Ermelo. In 2019 is ze verkozen tot lerares van het jaar. Ze geeft les op haar eigen innovatieve manier en weet alles over het implementeren van verbeteringen in het onderwijs.
Workshop | 60 min. | 15.45 - 16.45 uur | Door: Jeroen Bos en Léon Oosterom
Ouders betrekken bij het onderwijs heeft een positieve invloed op de schoolcarrière van leerlingen. Hoe betrek je ouders? Op het Noordik voeren ze driehoeksgesprekken in plaats van mentorgesprekken of oudergesprekken. Driehoeksgesprekken zijn gesprekken tussen de leerling, ouders en de mentor/coach. Leraren Jeroen Bos en Leon Oosterom leren je hoe je zo’n gesprek aanpakt.
Wat ga je doen? De workshop start met informatie en theorie over driehoeksgesprekken. Hierna vertellen Jeroen en Léon hoe je de gesprekken opzet op school. Ze delen ook graag het materiaal waarmee zij op school werken. En, je gaat ook zelf aan de slag! Want de deelnemers gaan formulieren opstellen en ontwikkelen waarmee je zelf driehoeksgesprekken kunt voeren.
Voor wie? Iedere leraar mag meedoen.
Wie zijn Jeroen Bos en Léon Oosterom? Jeroen en Léon zijn leraar op het Noordik in Almelo. Zij zijn experts op het gebied van driehoeksgesprekken en hebben dit opgezet op hun school.
Workshop | 75 min. | 19.00 - 20.15 uur | Door: Lucelle Comvalius
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de workshop terug die 's middags is opgenomen. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met andere deelnemers.
Hoe breng je als leraar een onderwijsverbetering de school in? Waar moet je op letten en wie moet je meenemen? Hoe presenteer je zo’n verbetering aan de directie? Welke invloed heeft jouw verbetering op anderen en hoe houd je hier rekening mee? Lucelle neemt je mee in hoe je succesvol verbeteringen in het onderwijs kunt implementeren.
Wat ga je doen? De workshop bestaat uit theorie en opdrachten. Je gaat naar huis met concrete handvatten en tools zodat je een beter beeld hebt van:
wat jouw verbetering inhoudt,
waar je rekening mee moet houden,
hoe je hierin het beste samenwerkt met je collega’s.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor leraren die al enige ervaring hebben met het doorvoeren van veranderingen op school.
Wie is Lucelle Comvalius? Lucelle is een bevlogen docent Maatschappijleer en Geschiedenis aan het Christelijk College Groevenbeek in Ermelo. In 2019 is ze verkozen tot lerares van het jaar. Ze geeft les op haar eigen innovatieve manier en weet alles over het implementeren van verbeteringen in het onderwijs.
Workshop | 60 min. | 19.00 - 20.00 uur | Door: Jeroen Bos en Léon Oosterom
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de workshop terug die 's middags is opgenomen. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met Jeroen en Léon en andere deelnemers.
Ouders betrekken bij het onderwijs heeft een positieve invloed op de schoolcarrière van leerlingen. Hoe betrek je ouders? Op het Noordik voeren ze driehoeksgesprekken in plaats van mentorgesprekken of oudergesprekken. Driehoeksgesprekken zijn gesprekken tussen de leerling, ouders en de mentor/coach. Leraren Jeroen Bos en Léon Oosterom leren je hoe je zo’n gesprek aanpakt.
Wat ga je doen? De workshop start met informatie en theorie over driehoeksgesprekken. Hierna vertellen Jeroen en Léon hoe je de gesprekken opzet op school. Ze delen ook graag het materiaal waarmee zij op school werken. En, je gaat ook zelf aan de slag! Want de deelnemers gaan formulieren opstellen en ontwikkelen waarmee je zelf driehoeksgesprekken kunt voeren.
Voor wie? Iedere leraar mag meedoen.
Wie zijn Jeroen Bos en Léon Oosterom? Jeroen en Léon zijn leraar op het Noordik in Almelo. Zij zijn experts op het gebied van driehoeksgesprekken en hebben dit opgezet op hun school.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 -20.15 uur | Door: Myrthe Meurders
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wil jij minder tijd verloren laten gaan aan praten? Sneller beslissingen nemen, bijvoorbeeld tijdens vergaderingen? Wil jij dat er meer verantwoordelijkheid wordt genomen? Myrthe Meurders leert je hoe je meer grip krijgt op de manier waarop jij en je collega’s onderling samenwerken.
Wat ga je doen? Een deel van de training bestaat uit theorie. Het andere deel bestaat uit oefeningen, waarin communicatievaardigheden centraal staan. Deze doe je individueel of in kleine groepjes. Er is ook ruimte om vragen te stellen aan elkaar en aan Myrthe. Voor wie? De training is voor iedereen toegankelijk.
Wie is Myrthe Meurders? Myrthe Meurders is communicatiespecialist en geeft trainingen en lezingen op het gebied van professioneel communiceren en samenwerken, met name in de onderwijssector. Ze draagt bij aan het verstevigen van de onderlinge relaties in teams en organisaties of bijvoorbeeld tussen school en ouders. Daarnaast treedt ze regelmatig op als dagvoorzitter en debatleider op (onderwijs)congressen.
Training | 2 x 75 min. | 15.45 - 17.00 uur & 19.00 - 20.15 uur | Door: Myrthe Meurders
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wil jij minder tijd verloren laten gaan aan praten? Sneller beslissingen nemen, bijvoorbeeld tijdens vergaderingen? Wil jij dat er meer verantwoordelijkheid wordt genomen? Myrthe Meurders leert je hoe je meer grip krijgt op de manier waarop jij en je collega’s onderling samenwerken.
Wat ga je doen? Een deel van de training bestaat uit theorie. Het andere deel bestaat uit oefeningen, waarin communicatievaardigheden centraal staan. Deze doe je individueel of in kleine groepjes. Er is ook ruimte om vragen te stellen aan elkaar en aan Myrthe. Voor wie? De training is voor iedereen toegankelijk.
Wie is Myrthe Meurders? Myrthe Meurders is communicatiespecialist en geeft trainingen en lezingen op het gebied van professioneel communiceren en samenwerken, met name in de onderwijssector. Ze draagt bij aan het verstevigen van de onderlinge relaties in teams en organisaties of bijvoorbeeld tussen school en ouders. Daarnaast treedt ze regelmatig op als dagvoorzitter en debatleider op (onderwijs)congressen.
- Apenstreken op de werkvloerKeynote door Patrick van Veen15:00 - 15:30
- Samenwerken buiten de schoolInspiratiesessie15:45 - 16:15
- Zoek elkaar op en deel je kennis!Inspiratiesessie15:45 - 16:15
- Hoe Cito en leraren samenwerkenInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Samenwerken buiten de schoolInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Koken met LuukKoken met Luuk17:00 - 17:30
- Hoe Cito en leraren samenwerkenInspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
- Zoek elkaar op en deel je kennis!Inspiratiesessie (herhaling)19:00 - 19:30
- Apenstreken op de werkvloerKeynote door Patrick van Veen (herhaling)19:00 - 19:30
Onderwijs ontwikkelen en veranderen
Scholen on Tour online | 120 min. | 12.30 - 14.30 uur
Scholen on Tour is dit jaar helemaal online. Vandaag gaan we online binnenkijken bij De Ring van Putten in Spijkenisse! Hoe heeft de school hun onderwijsvernieuwing aangepakt en hoe gaat het nu?
Ontwikkelen en veranderen Op De Ring van Putten vinden ze dat traditioneel onderwijs en standaard mentoraat niet toekomstbestendig is. Daarom heeft de school – in korte tijd – erg veel veranderingen doorgevoerd. Ze werken nu met andere roosters, talenturen, coaching en op basis van eigenaarschap. Kijk online binnen bij deze school en praat met de schoolleider, leraren/coaches en leerlingen.
Wat ga je doen? Na een kort welkom vertellen rector Jeroen Werleman en afdelingsleider Ivanka Broer meer over de school. Hierna kijken we allemaal mee in de school, via een film. Vervolgens gaan de deelnemers in drie groepen uiteen. Je gaat in gesprek met de schoolleider, leraren en leerlingen. Zo kom je alles te weten over hoe de school de onderwijsvernieuwing heeft aangepakt en hoe het nu gaat.
Voor wie? Leraren die meer willen weten over het flexrooster in de praktijk of meer willen weten over de overgang van mentoraat naar coachschap.
Over De Ring van Putten De Ring van Putten is een scholengemeenschap voor mavo, havo en vwo met ongeveer 1250 leerlingen. De school is gevestigd in Spijkenisse.
Keynote | 30 min. | 15.00 - 15.30 uur | Door: Dieter Möckelmann
Vlak na 15 maart 2020 kreeg ICT in het onderwijs een impuls die we in al die jaren ervoor nog niet hebben gezien. Wat betekent deze crisis voor het onderwijs? Wat is nu echt de impact van technologie op leren? Wat moeten we ‘meenemen’ naar ‘het nieuwe normaal’? Dieter laat Je graag zijn kijk op de zaak zien.
Wie is Dieter Möckelmann?
Dieter is oorspronkelijk geschiedenisleraar. Sinds 1 januari 2010 heeft hij zijn eigen bedrijf, Dieter.nl. Vanuit dit bedrijf verzorgt hij trainingen en consultancytrajecten voor het onderwijs, waarbij de effectieve inzet van ICT de rode draad is.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Jurriaan Rexwinkel en Jeppe den Uijl
Ben jij al bekend met het nieuwe, profielvrije keuzevak ‘Innovatie en Prototyping’? Jurriaan en Jeppe vertellen je heel graag over het ontstaan van dit vak, de inhoud en de vaardigheden en attitude die leerlingen hiervoor nodig hebben. Hoe leer je leerlingen om oplossingsgericht te werken met hulp van techniek, zoals 3D-printers, lasersnijders, VR-brillen en drones? En door een ontwerpcyclus in te zetten? Je leert hoe je leerlingen vertrouwen geeft, loslaat en hoe je steeds het gesprek met hen voert over leren.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor leraren die benieuwd zijn naar vernieuwende, profielvrije keuzevakken.
Wie zijn Jurriaan Rexwinkel en Jeppe den Uijl? Jurriaan en Jeppe werken beide op X11. X11 is een school voor media en vormgeving (vmbo en havo). Leerlingen van X11 willen zich ontwikkelen op het gebied van vormgeven, grafisch ontwerpen of digitale media.
Inspiratiesessie | 30 min. | 15.45 - 16.15 uur | Door: Evelien Naterop, Patricia Bijnen en Hans van Wijk
Op het Udens College leren leerlingen om nu en in de toekomst kritisch te denken en hun eigen keuzes te maken. Zo zijn ze in staat om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de maatschappij en kunnen zij die ook mede vormgeven. Hoe zijn ze tot hun eigen schoolmodel gekomen en hoe werkt het nu? Hoe neemt het werken in domeinen hierbij een belangrijke plaats in? Patricia, Evelien en Hans vertellen er graag over.
Wat ga je doen? In deze sessie hoor je over de ontwikkeling van een andere inrichting van het onderwijs, van de pilot tot het Udens model. Je hoort hoe de school tot een eigen schoolmodel is gekomen en hoe het nu werkt. De school heeft het onderwijs ingericht in domeinen. Je kan Eveline, Patrica en Hans vragen stellen over hoe het is om in een domein te werken en wat er voor nodig is om tot het werken in domeinen te komen.
Voor wie? Voor leraren die geïnteresseerd zijn in het werken in domeinen en op welke manier je op school daartoe komt.
Wie zijn Evelien Naterop, Patricia Bijnen en Hans van Wijk? Evelien, Patricia en Hans werken op het Udens College. Het Udens College is een school met twee sectoren: vmbo en havo/vwo. Elke sector heeft ongeveer 1500 leerlingen. De school staat voor ruimte bieden aan de ambitie van leerlingen in een veranderende maatschappij.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Patricia van Slobbe
Of je nu volledig face-to-face lesgeeft, helemaal online of een combinatie van beide: het is altijd interessant hoe je de leeractiviteiten kan afstemmen op je leerlingen en hun situatie. Tijdens deze inspiratiesessie denken we dan ook niet in lessen, maar in leeractiviteiten. Je krijgt handvatten om jouw onderwijs zo te ontwerpen dat je zowel online als op school kan leren en lesgeven.
Wat ga je doen? De sessie is interactief. Je kan vragen stellen én vragen krijgen.
Voor wie? Deze sessie is voor de beginnende leraar.
Wie is Patricia van Slobbe? Patricia van Slobbe was docent Engels en schoolleider. In 2016 ging ze verder als zelfstandig ondernemer. Sinds die tijd begeleidt zij scholen bij visie- en implementatieplannen op het gebied van onderwijs en ict, coacht zij schoolleiders en traint zij lerarenteams op diverse onderwerpen binnen didactiek en ict.
Inspiratiesessie | 30 min. | 16.30 - 17.00 uur | Door: Jaap Wagenaar en Vincent Goedhart
Op Kunskapsskolan-school Lumion Amsterdam werken ze met de KED Learning Portal. Hierin is per vak een duidelijke doelenstructuur aangebracht waarin leerlingen hun eigen niveau kunnen kiezen. Zo krijgen leerlingen onderwijs dat beter aansluit op hun wensen en omstandigheden. Tijdens deze sessie vertellen leraren over hoe zij de Learning Portal effectief inzetten. Ook vertellen zij over de rol van de leraar als coach, geïntegreerd met de Portal.
Wat ga je doen? Je ervaart hoe leerlingen de Learning Portal gebruiken en ziet hoe de docent, coach en ouder het leerproces kunnen volgen en stimuleren.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor alle leraren.
Wie zijn Jaap en Vincent Jaap is oorspronkelijk leraar Aardrijkskunde, nu omgeschoold tot leraar Future Technology (robotica, programmeren, 3-d printen, sensoren, A.I) op het Lumion Amsterdam. Hij is super-user van de Learning Portal, vanuit deze rol ondersteunt hij leraren en leerlingen met het gebruik van de Portal. Hij geeft de sessie samen leraar Aardrijkskunde Vincent Goedhart.
Koken met Luuk | 15 min. | 17.00 - 17.15 uur | Door: Luuk Reinders
Tijdens het Docentencongres online zenden we elke dag om 17.00 uur Koken met Luuk uit. In 15 minuten maakt Luuk een heerlijk gerecht die je dezelfde avond nog kan maken of kan bewaren voor een later tijdstip. We geven je alvast de naam van het gerecht en de ingrediëntenlijst zodat je alvast de inkopen kan doen.
Wat gaan we maken?
Een diner gerecht: ‘Guilt-free pompoenpasta (courghetti)’
Welke ingrediënten heb je nodig?
Pasta
- 1 kleine spaghettipompoen
- 2 eetlepels olijfolie
- Peper en zout naar smaak
- Of kant-en-klare courgette spaghetti
Saus
- 50 gram basilicum
- 50 gram Parmezaanse kaas
- 50 gram pompoenpitten (ongezouten)
- Snufje zout
- 6-7 el pompoenpitolie of extra vierge olijfolie
- Beetje citroensap
- Snuf zout en zwarte peper
Over Luuk
Luuk Reinders is projectmedewerker bij Schoolinfo. Vanaf jongs af aan helpt hij zijn ouders met het verwerken van de oogst van het land in de keuken. In zijn vrije tijd is hij nog steeds verknocht aan koken en het ontdekken van verschillende keukens.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Jaap Wagenaar en Vincent Goedhart
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Op Kunskapsskolan-school Lumion Amsterdam werken ze met de KED Learning Portal. Hierin is per vak een duidelijke doelenstructuur aangebracht waarin leerlingen hun eigen niveau kunnen kiezen. Zo krijgen leerlingen onderwijs dat beter aansluit op hun wensen en omstandigheden. Tijdens deze sessie vertellen leraren over hoe zij de Learning Portal effectief inzetten. Ook vertellen zij over de rol van de leraar als coach, geïntegreerd met de Portal.
Wat ga je doen? Je ervaart hoe leerlingen de Learning Portal gebruiken en ziet hoe de docent, coach en ouder het leerproces kunnen volgen en stimuleren.
Voor wie? Deze workshop is geschikt voor alle leraren.
Wie zijn Jaap en Vincent? Jaap is oorspronkelijk leraar Aardrijkskunde, nu omgeschoold tot leraar Future Technology (robotica, programmeren, 3-d printen, sensoren, A.I) op het Lumion Amsterdam. Hij is super-user van de Learning Portal, vanuit deze rol ondersteunt hij leraren en leerlingen met het gebruik van de Portal. Hij geeft de sessie samen leraar Aardrijkskunde Vincent Goedhart.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Evelien Naterop, Patricia Bijnen en Hans van Wijk
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de sprekers via de chat.
Op het Udens College leren leerlingen om nu en in de toekomst kritisch te denken en hun eigen keuzes te maken. Zo zijn ze in staat om een wezenlijke bijdrage te leveren aan de maatschappij en kunnen zij die ook mede vormgeven. Hoe zijn ze tot hun eigen schoolmodel gekomen en hoe werkt het nu? Hoe neemt het werken in domeinen hierbij een belangrijke plaats in? Patricia, Evelien en Hans vertellen er graag over.
Wat ga je doen? In deze sessie hoor je over de ontwikkeling van een andere inrichting van het onderwijs, van de pilot tot het Udens model. Je hoort hoe de school tot een eigen schoolmodel is gekomen en hoe het nu werkt. De school heeft het onderwijs ingericht in domeinen. Je kan Eveline, Patrica en Hans vragen stellen over hoe het is om in een domein te werken en wat er voor nodig is om tot het werken in domeinen te komen.
Voor wie? Voor leraren die geïnteresseerd zijn in het werken in domeinen en op welke manier je op school daartoe komt.
Wie zijn Evelien Naterop, Patricia Bijnen en Hans van Wijk? Evelien, Patricia en Hans werken op het Udens College. Het Udens College is een school met twee sectoren: vmbo en havo/vwo. Elke sector heeft ongeveer 1500 leerlingen. De school staat voor ruimte bieden aan de ambitie van leerlingen in een veranderende maatschappij.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Patricia van Slobbe
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de inspiratiesessie terug die 's middags is opgenomen. Tijdens het terugkijken kun je live chatten met andere deelnemers.
Of je nu volledig face-to-face lesgeeft, helemaal online of een combinatie van beide: het is altijd interessant hoe je de leeractiviteiten kan afstemmen op je leerlingen en hun situatie. Tijdens deze inspiratiesessie denken we dan ook niet in lessen, maar in leeractiviteiten. Je krijgt handvatten om jouw onderwijs zo te ontwerpen dat je zowel online als op school kan leren en lesgeven.
Wat ga je doen? De sessie is interactief. Je kan vragen stellen én vragen krijgen.
Voor wie? Deze sessie is voor de beginnende leraar.
Wie is Patricia van Slobbe? Patricia van Slobbe was docent Engels en schoolleider. In 2016 ging ze verder als zelfstandig ondernemer. Sinds die tijd begeleidt zij scholen bij visie- en implementatieplannen op het gebied van onderwijs en ict, coacht zij schoolleiders en traint zij lerarenteams op diverse onderwerpen binnen didactiek en ict.
Inspiratiesessie | 30 min. | 19.00 - 19.30 uur | Door: Jurriaan Rexwinkel en Jeppe den Uijl
Let op! Deze sessie is niet live. Je kijkt de inspiratiesessie terug die 's middags is opgenomen. Je kan tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de sprekers via de chat.
Ben jij al bekend met het nieuwe, profielvrije keuzevak ‘Innovatie en Prototyping’? Jurriaan en Jeppe vertellen je heel graag over het ontstaan van dit vak, de inhoud en de vaardigheden en attitude die leerlingen hiervoor nodig hebben. Hoe leer je leerlingen om oplossingsgericht te werken met hulp van techniek, zoals 3D-printers, lasersnijders, VR-brillen en drones? En door een ontwerpcyclus in te zetten? Je leert hoe je leerlingen vertrouwen geeft, loslaat en hoe je steeds het gesprek met hen voert over leren.
Voor wie? Deze inspiratiesessie is geschikt voor leraren die benieuwd zijn naar vernieuwende, profielvrije keuzevakken.
Wie zijn Jurriaan Rexwinkel en Jeppe den Uijl? Jurriaan en Jeppe werken beide op X11. X11 is een school voor media en vormgeving (vmbo en havo). Leerlingen van X11 willen zich ontwikkelen op het gebied van vormgeven, grafisch ontwerpen of digitale media.
Workshop | 60 min. | 15.45 - 16.45 uur | Door: Alette Baartmans
Je wilt veranderen. Want je hebt een goed idee, mooie inspiratie opgedaan of je bent niet blij met de huidige situatie. Maar dan? Een verandering op school doe je nooit alleen. Hoe betrek je collega’s? Waar begin je? Hoe bouw je voort op kennis, kunde en ervaring van anderen? En wat kunnen organisaties, als de VO-raad, Kennisnet of marktpartijen, voor jou betekenen? Alette Baartmans gaat vanuit jouw praktijk in gesprek om antwoord te geven op deze vragen.
Wat ga je doen? We gaan met z’n allen in gesprek. En met voorbeelden en praktische tools komen we tot het antwoord op jouw ‘ja-maar-hoe-dan-vraag’. Denk dus vooraf na over de verandering die je in gang wilt zetten of waarin je vastloopt. Wil je meedoen en het proces van een ander volgen? Dat kan ook!
Voor wie? Deze workshop is het meest geschikt voor leraren die rondlopen met een nieuw idee en/of niet verder komen met een verandering die ze graag willen doorvoeren.
Wie is Alette Baartmans? Alette is organisatiekundige. Ze is gefascineerd door het-kan-niet-momenten in organisaties en de manier waarop we leren organiseren. Ze helpt organisaties bij het (her)ontwerpen en (door)ontwikkelen van leerprocessen.
Workshop | 60 min. | 15.45 - 16.45 uur | Door: Wessel Peeters
Leerdoelen geven richting aan het leren. Ze bevorderen zelfregulatie. En ze maken feedback effectiever. Wil jij je leerlingen meer duidelijkheid geven en meer mogelijkheden? In deze workshop leer je leerdoelen formuleren en werken met leerdoelen.
Wat ga je doen? Wessel Peeters vertelt hoe je leerdoelen goed kunt opstellen en vooral hoe je ermee in de praktijk kan werken. Zowel op curriculum- als lesniveau. Dit doet hij met theorie en een praktijkvoorbeeld. Hierna ga je deze informatie in groepjes vertalen naar je eigen praktijk. Tot slot sluiten we samen af. We delen waar we stonden en waar we naartoe willen.
Voor wie? De workshop is voor leraren die beginnen met leerdoelen of half-gevorderd zijn.
Wie is Wessel Peeters? Wessel is onderwijskundige aan de HAN University of Applied Sciences. Daarvoor was hij leraar Maatschappijkunde en in 2018 genomineerd voor leraar van het jaar. Wessel praat graag over didactiek, leerstrategieën, curriculumontwerp en veranderkunde.
Workshop | 60 min. | 19.00 - 20.00 uur | Door: Alette Baartmans
Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Je wilt veranderen. Want je hebt een goed idee, mooie inspiratie opgedaan of je bent niet blij met de huidige situatie. Maar dan? Een verandering op school doe je nooit alleen. Hoe betrek je collega’s? Waar begin je? Hoe bouw je voort op kennis, kunde en ervaring van anderen? En wat kunnen organisaties, als de VO-raad, Kennisnet of marktpartijen, voor jou betekenen? Alette Baartmans gaat vanuit jouw praktijk in gesprek om antwoord te geven op deze vragen.
Wat ga je doen? We gaan met z’n allen in gesprek. En met voorbeelden en praktische tools komen we tot het antwoord op jouw ‘ja-maar-hoe-dan-vraag’. Denk dus vooraf na over de verandering die je in gang wilt zetten of waarin je vastloopt. Wil je meedoen en het proces van een ander volgen? Dat kan ook!
Voor wie? Deze workshop is het meest geschikt voor leraren die rondlopen met een nieuw idee en/of niet verder komen met een verandering die ze graag willen doorvoeren.
Wie is Alette Baartmans? Alette is organisatiekundige. Ze is gefascineerd door het-kan-niet-momenten in organisaties en de manier waarop we leren organiseren. Ze helpt organisaties bij het (her)ontwerpen en (door)ontwikkelen van leerprocessen.
Workshop | 60 min. | 19.00 - 20.00 uur | Door: Wessel Peeters
Let op! Deze sessie is niet live. Wel kan je tijdens deze sessie live je vragen stellen aan de spreker via de chat.
Leerdoelen geven richting aan het leren. Ze bevorderen zelfregulatie. En ze maken feedback effectiever. Wil jij je leerlingen meer duidelijkheid geven en meer mogelijkheden? In deze workshop leer je leerdoelen formuleren en werken met leerdoelen.
Wat ga je doen? Wessel Peeters vertelt hoe je leerdoelen goed kunt opstellen en vooral hoe je ermee in de praktijk kan werken. Zowel op curriculum- als lesniveau. Dit doet hij met theorie en een praktijkvoorbeeld. Hierna ga je deze informatie in groepjes vertalen naar je eigen praktijk. Tot slot sluiten we samen af. We delen waar we stonden en waar we naartoe willen.
Voor wie? De workshop is voor leraren die beginnen met leerdoelen of half-gevorderd zijn.
Wie is Wessel Peeters? Wessel is onderwijskundige aan de HAN University of Applied Sciences. Daarvoor was hij leraar Maatschappijkunde en in 2018 genomineerd voor leraar van het jaar. Wessel praat graag over didactiek, leerstrategieën, curriculumontwerp en veranderkunde.
Training | 2 x 90 min. | 15.45 - 17.15 uur & 19.00 - 20.30 uur | Door: Suzanne Unck
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wat zijn belangrijke veranderkundige uitgangspunten? En hoe kan je ze gebruiken in je eigen innovatie- of verandervraagstuk? In deze training laat Suzanne Unck je kennismaken met theorie over veranderkunde en ontwikkel jij je eigen veranderstrategie.
Wat ga je doen? De training bestaat uit twee delen: 1. Wie heeft er eigenlijk een probleem? Als een detective verken je wat jouw vraagstuk precies is, waar de angel zit en welke krachten mee- en tegenwerken vanuit veranderkundig perspectief. 2. Wie zorgt er eigenlijk voor de oplossing? Met je aangescherpte vraagstuk ontwikkel je je eigen veranderstrategie en maak je een actieplan waar je morgen mee aan de slag kunt.
Hoe bereid je je voor? In deze training staat het vier-ballenmodel van Marco de Witte en Jan Jonker centraal. Je kan je hier vooraf in verdiepen door het boekje 'De kern van veranderen' te lezen.
Voor wie? Deze training is geschikt voor leraren die veranderingen binnen de eigen werkomgeving willen realiseren en bezig zijn met onderwijsinnovatie.
Wie is Suzanne Unck? Suzanne is een allround professional op het gebied van leren en professionaliseren met veel visie, kennis en ervaring op het gebied van onderwijsontwikkeling, onderwijskwaliteit, professionalisering, kennisdeling, inzet van technologie en communicatie.
Training | 2 x 90 min. | 15.45 - 17.15 uur & 19.00 - 20.30 uur | Door: Suzanne Unck
Let op! Als je deze training wilt volgen dan volg je zowel het middag- als avonddeel van de training.
Wat ga je doen? De training bestaat uit twee delen: 1. Wie heeft er eigenlijk een probleem? Als een detective verken je wat jouw vraagstuk precies is, waar de angel zit en welke krachten mee- en tegenwerken vanuit veranderkundig perspectief. 2. Wie zorgt er eigenlijk voor de oplossing? Met je aangescherpte vraagstuk ontwikkel je je eigen veranderstrategie en maak je een actieplan waar je morgen mee aan de slag kunt.
Hoe bereid je je voor? In deze training staat het vier-ballenmodel van Marco de Witte en Jan Jonker centraal. Je kan je hier vooraf in verdiepen door het boekje 'De kern van veranderen' te lezen.
Voor wie? Deze training is geschikt voor leraren die veranderingen binnen de eigen werkomgeving willen realiseren en bezig zijn met onderwijsinnovatie.
Wie is Suzanne Unck? Suzanne is een allround professional op het gebied van leren en professionaliseren met veel visie, kennis en ervaring op het gebied van onderwijsontwikkeling, onderwijskwaliteit, professionalisering, kennisdeling, inzet van technologie en communicatie.
- Binnenkijken bij De Ring van PuttenScholen on Tour online12:30 - 14:30
- ‘Het nieuwe normaal’ en ICTKeynote door Dieter Möckelmann15:00 - 15:30
- Innovatie en Prototyping: van klooien naar examenvakInspiratiesessie15:45 - 16:15
- Het Udens model, onderwijs in domeinenInspiratiesessie15:45 - 16:15
- In 5 stappen naar goed onderwijs: online én op schoolInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Zelf doelen stellen en behalen in de Learning PortalInspiratiesessie16:30 - 17:00
- Koken met LuukKoken met Luuk17:00 - 17:30
- Zelf doelen stellen en behalen in de Learning PortalInspiratiesessie19:00 - 19:30
- Het Udens model, onderwijs in domeinenInspiratiesessie19:00 - 19:30
- In 5 stappen naar goed onderwijs: online én op schoolInspiratiesessie19:00 - 19:30
- Innovatie en Prototyping: van klooien naar examenvakInspiratiesessie19:00 - 19:30